woensdag 27 mei 2009

Op zoek naar kinderliedjes

Nu we met onze kleine spruit liedjes aan het zingen zijn, valt het me op hoe weinig kinderversjes ik eigenlijk ken (zeker in vergelijking met al wat mijn vrouw kan zingen). Ja, ik ken natuurlijk wel "De Mosselman" en "Klein Klein Kleutertje" en "In een klein stationnetje", en klassiekers als "Ik zag Twee Beren" komen ook nog snel terug. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kinderliedje dat gebruik maakt van de 10 vingers of tenen.

In het Engels heb je er veel, onder andere "5 Little Piggies" en in het Duits "Das ist der Daumen". Maar ik ken er geen in het Nederlands. Misschien bestaan ze niet, ofwel ken ik ze niet. Op het internet vond ik een hele reeks rijmpjes en versjes, maar niets dat gebruik maakt van de vingers of tenen. Iemand een idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten