maandag 25 mei 2009

2 weken zonder internet

2 weken zonder internet

We zijn druk aan het verhuizen en hebben nu gedurende 2 weken geen toegang tot internet. In Aken is de telefoon afgesloten en in Grimbergen moeten we nog tot twee weken wachten vooraleer Telenet langskomt om de nodige kastjes te installeren. En plots realiseer ik me hoe verslaafd ik ben aan het internet. Ik vertoon echt afkickverschijnselen (ik heb zelfs een oplossing moeten vinden om dit stukje te schrijven). 2 weken bijna geen emails meer lezen, voor de nieuwsberichten aangewezen zijn op radio en kranten (wat niet zo eenvoudig is wegens gebrek aan tijd) en ook een stuk van mijn sociale contacten tijdelijk terugschroeven. Ongelooflijk hoe internet eigenlijk mijn leven lijkt te bepalen. Onlangs was er een oproep om een dagje Facebook niet te gebruiken. Dat ging verbazend goed, maar zonder e-mail...dat is een ander paar mouwen.


Ik geef het eerlijk toe, ik heb nog nooit écht samengewoond. Akkoord, ik heb wel relaties gekend waar ik bijna de hele tijd bij haar was, en waar mijn kleren in een rekje apart hingen. Maar echt samenwonen, onder één dak, 24 uur op 24 met al mijn spulletjes bij haar en officieel geregistreerd? Nee, dat plezier heb ik nog niet gekend.

En nu is het zover, na 41 jaren in dit leven verhuis ik voor het eerst officieel samen met iemand naar een nieuw adres. Maar wat moeten we nu doen met alle spulletjes die we dubbel hebben?
2 TV's, dubbele CD's, dezelfde DVD's, 4 koelkasten (!), 3 bedden, servies voor 80 man en dan heb ik het nog niet gehad over tafels, stoelen of stofzuigers. eBay of Kapaza lijkt de oplossing, maar we zijn allebei nogal nostalgisch van aard. Het zal nog een moeilijke bevalling worden :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten