dinsdag 26 mei 2009

Kinepolis? Nee, bedankt

Het is nu al een paar jaar geleden dat ik nog eens naar de film ging in een vestiging van Kinepolis. Eerst had ik van een vriendin een jaarabonnement gekregen bij de UGC, en daarna ging ik steeds met andere leden van BeWelcome naar een UGC-bioscoop in het centrum van Brussel. Onlangs 'moest' ik toch naar een Kinepolis gaan. Tot mijn grote verbazing moest ik gaan zitten op een vaste plaats. Op zich had ik daar niet zo'n enorm groot probleem mee... tot bleek dat er een 2 meter grote man voor mij zat, en ik de ondertitels niet kon zien. Aangezien de film voor 30% in een Indische taal werd gesproken, viel dat dus wel erg tegen.

Is dit "vaste plaats" fenomeen nog in andere bioscopen van toepassing? En zo ja, waarom heeft Kinepolis dit ingevoerd? Wat zou er gebeuren als je op een andere plaats zou gaan zitten?

Ik zie persoonlijk geen enkel voordeel. Als je naar de film gaat en je ziet plots een vriend of kennis ergens anders zitten, waarom mag ik niet naast hem gaan zitten? Ik herinner me in een heel lang verleden dat zoiets bestond in sommige oude bioscopen in de jaren '70, maar dit is toch een volledig verouderd concept?

Vroeger werd je beloond als je op tijd naar een bioscoop ging, en degenen die te laat kwamen moesten maar tevreden zijn met de plaatsen die nog overbleven. Nee sorry, maar ik zie geen enkel voordeel. Tenzij voor die bioscoopgangers die er een gewoonte van maken om te laat in de film binnen te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten