donderdag 26 maart 2009

Nokia 5800 XpressMusic - een bespreking

Trouwe luisteraars van Studio Brussel zullen mij een paar weken geleden waarschijnlijk gehoord hebben op de radio. Ik won toen een hele mooie prijs: een nieuwe Nokia 5800 XpressMusic, het "betaalbare" alternatief voor een iPhone. Omdat ik zelf geen iPhone heb, kan ik alleen maar enkele objectieve karakteristieken bespreken.
- 350 euro is in mijn ogen veel voor een GSM, maar je krijgt er ook heel wat extra spulletjes bij;
- de 3.2 megapixel Carl Zeiss camera geeft in elk geval een goed resultaat, beter dan ik verwacht had van een gsm;
- de 8 GB micro SD kaart kan een enorm aantal mp3's bevatten, en de stereo Surround Sound is echt ongelooflijk
- de bluetooth functie is ook heel praktisch, ik kan nu via stemcommando's mijn telefoon beheren in mijn auto
- surfen op het internet is ook leuk, al vind ik bijvoorbeeld de iPod Touch iets gemakkelijker in gebruik.
- het brede touch-screen is eerst wel wat wennen, ik hou persoonlijk meer van het indrukken van knoppen, maar na een paar weken testen zal het zeker beter gaan
- het enige nadeel vind ik de batterij. Met mijn oude Nokia kon ik ongeveer 14 dagen zonder op te laden, met deze nieuwe gsm moet ik om de drie dagen de stekker insteken. Ok, hij wordt intensief gebruikt en de toeters en bellen (vooral het surfen en de bluetooth applicatie) vreten energie. Maar ik had eerlijk gezegd gehoopt dat hij tenminste een werkweek zou overleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten