donderdag 26 maart 2009

Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer? - een terugblik

Een andere televisieserie die in mijn geheugen gebrand staat, is Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?, een losse bewerking van het verhaal van de Rattenvanger van Hamelen, met in de hoofdrollen Rob De Nijs, Martin Brozius en Berend Boudewijn.

Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer? was in de jaren '70 een populaire KRO-televisieserie, geschreven door Harrie Geelen. De serie liep van 1972 tot en met 1976 en was gebaseerd op het Duitse sprookje De rattenvanger van Hamelen. Dit sprookje speelt zich af in Hameln in de Duitse deelstaat Nedersaksen.

Als ik me goed herinner, werd het steeds op woensdag uitgezonden, en bleef ik er altijd voor thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten