donderdag 19 maart 2009

De meeste dromen zijn bedrog


Oorspronkelijk gepubliceerd op 18/02/2004


Vroeger dacht ik dat alle dromen bedrog waren.... dat het gewoon beelden zijn die ergens in het onderbewustzijn worden opgeslagen, klaar om gewist of geklasseerd te worden. Vergelijk het met een computer die je afsluit en waarbij gegevens nog vlug weggeschreven worden naar de harde schijf.
Ik droom meestal over mooie vrouwen die ik tegenkwam in de supermarkt, of over een moeilijke beslissing (bijvoorbeeld welke excuses ik moet gebruiken als ik weer eens te laat kom op het werk).
Maar gisteren had ik een droom, en plots besefte ik dat dromen en nachtmerries niet alleen uit beelden uit het verleden bestaan, maar ook volledig nieuwe ideeën kunnen aanbrengen.

Hieronder in het kort een beschrijving van de droom :
"Ik werkte in een kleurig café waar heel wat buitenlandse artiesten kwamen. Een Oosteuropees meisje vroeg of ik geen Tsjechische sigaretten had. Ik ging naar mijn bazin en ze nam een zwart/wit muntstuk uit haar jas en stak die in de flipperkast. 10 pakjes van het merk "olga" kwamen onderaan de flipperkast uitgegleden.
En wat ik me dan afvraag : wat betekent dit allemaal ? Wie weet wat er zich allemaal in mijn hoofd afspeelt 's nachts ? Help !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten