donderdag 19 maart 2009

Een vreemde brief uit antwerpen

Oorspronkelijk gepubliceerd op 26/01/2004

Een tijdje geleden kreeg ik een brief uit Antwerpen.
Het was een vreemde brief. Het handschrift kwam me niet bekend voor, en ik krijg trouwens nooit veel post, tenzij in mijn virtuele mailbox.
Het bleek een spaarkaart te zijn voor Absolutely Fabulous, waarvoor ik de afzender eeuwig dankbaar ben.... maar toen viel mijn blik op de postzegels. Je gelooft het misschien niet, maar is som even op :
1. een postzegel van 8 bef + 3 bef uit 1978 met het logo van de KSA (Katholieke Scouts)
2. een postzegel van 6 bef + 3 bef uit 1967 met het standbeeld van Erasmus
3. een postzegel van 3 bef uit 1965 (noch ik, noch de afzender was toen geboren) voor de Gentse Floraliƫn.

Ik vraag nu de detective in jullie aan het werk te gaan

Raadsel a : ik dacht dat de Post beslist had om vanaf 01.06.2003 geen brieven meer te aanvaarden die uitsluitend in Bef gefrankeerd zijn.
Raadsel b : het totaal van de postzegels bedraagt 23 bef (=0,64 euro) :
hoeveel heeft de afzender teveel betaald, wetende dat het een gewone brief was zonder Prior ?
Raadsel c : waar haalt de afzender in godsnaam zulke oude postzegels vandaan ? Uit een erfenis (oom die postzegelsalbums naliet ?)

Laatste vraag : zijn er postzegelverzamelaars die interesse tonen voor deze mooie collectie ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten