zondag 5 april 2009

Weet u nog waar u was?

Weet u nog waar u was toen u hoorde dat....
zo beginnen heel wat vragen als we het hebben over waardevolle nieuwsfeiten uit het verleden. En het is vreemd om dan vast te stellen dat we aan sommige gebeurtenissen meer waarde hechten dan aan andere.
Ik was nog niet geboren bij de moord op Kennedy, en van de maanwandeling herinner ik me heel vaag beelden, maar ik kan niet met zekerheid bevestigen dat het een herinnering is aan het echte beeld, of een heruitzending op een latere datum. Ik was nog maar 2 jaar oud, ziet u ?
Wat ik me wel nog herinner is het Heizeldrama. Ik weet nog precies op
welke televisie, in welke zetel, in welk gezelschap ik het drama zag
gebeuren.
Het nieuws van Kurt Cobain : ik reed op de E19 in Anderlecht bijna een
paal doormidden.
Het tweede vliegtuig dat zich in de WTC toren boorde op 11 september 2001.
Ik heb het live gezien. Alsof dat iets om trots op te zijn. Ik had die
middag verlof genomen om een vriend te bezoeken. Hij heeft CNN altijd
opstaan, dag en nacht. En toen ze begonnen met de live verslagen na het eerste "ongeluk" zag ik plots dat tweede vliegtuig inslaan. Ik dacht nog dat het een herhaling was van het eerste, maar de gruwel begon toen pas echt door te dringen. Zoals Colonel Kurtz zegt in Apocalypse Now : "The Horror, The Horror,..."
en u ?
Wat herinnert u zich nog ?
De Landing in Normandiƫ ?
De Eerste Kruistocht ?
of gewoon waar u was toen u hoorde dat Justine Henin haar eerste Grand Slam won of toen uw dochter haar eerste stapjes zette?
Kwestie van prioriteiten te stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten