maandag 6 april 2009

Het Eiland

Kennen jullie 'Het Eiland' ? Een komisch programma op zaterdag over de perikelen van administratieve bediendes. Nu hoor ik veel mensen zeggen dat de serie niet geloofwaardig zou zijn. Dat de "typetjes" overdreven zijn, dat de situaties bij de haren getrokken zijn...
Hola Pola, zeg ik dan. Niks bij de haren getrokken, de waarheid is 10 keer erger : in mijn bedrijf lopen er niet 1 maar 3 Frankies rond.
Neem nu mijn directe collega C., 48, ongehuwd, woont nog bij zijn moeder en eet elke dag dezelfde boterhammen met hetzelfde beleg (chocopasta) en je weet dat hij op maandag een uur zal praten over wat Standard in de voetbalcompetitie heeft gedaan.
Of O., een 33-jarige programmeur die elke dag minstens 10 blikjes Cola Light drinkt, en na elke telefoon diep zucht.
En dan nog M., die elke middag 2 uur (!) met z'n secretaresse gaat lunchen.

En wat ik me dan afvraag : Waarom komt de VRT nooit bij ons filmen : "het leven zoals het is...de Training & Help Desk afdeling" ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten