maandag 3 mei 2010

Loonsverhoging? Nada, niente, nougatbollen

Het gaat al een aantal jaar niet zo goed meer. Na jaren van loonsverhogingen, bonussen, extra legale voordelen en andere zoethoudertjes, zijn de vette jaren duidelijk voorbij. Eigenlijk mogen we nog tevreden zijn dat we een job hebben, als ik de krantenkoppen mag geloven. Elke dag is er wel ergens een firma die de boeken neerlegt, en vrienden die een job zoeken vertellen me dat het aanbod maar magertjes is.

Sinds een paar maanden heeft mijn bedrijf zelfs een negatieve inflatie ingevoerd, waardoor ik maandelijks 23 euro minder verdien. Als iemand een goeie suggestie heeft over hoe je in deze tijden van crisis nog een loonsverhoging kan vragen, dan hoor ik het graag.

Mijn laatste functioneringsgesprek was trouwens behoorlijk, maar buiten een mager bonusje zat er niets meer in voor mij. Misschien toch tijd om eens rond te kijken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten