dinsdag 4 mei 2010

Lijstje met meest populaire openingsdansen

Ik had op Facebook aan vrienden gevraagd of ze me een suggestie konden sturen voor een goede song als openingsdans. De reacties waren overweldigend (dank je Robin voor de 'ironische' suggestie...) maar er kwamen ook heel wat vreemde voorstellen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand ooit "Please Release me, let me go" zou kiezen van Engelbert Humperdinck, maar blijkbaar zijn de ouders van een vriendin inderdaad met dat liedje getrouwd geraakt. Blijkbaar verstonden ze geen Engels maar vonden ze het wel een mooi melodietje.

Ook zijn er nogal wat mensen die denken dat "One" van U2 zo een goed liefdesliedje zou zijn, maar als je de tekst nauwkeurig bestudeert dan merk je al snel dat het vooral over pijn en verdriet gaat om een gebroken huwelijk. "Everybody Hurts", als het ware :)
De zoektocht gaat ondertussen verder, we hebben een shortlist gemaakt met songs die ofwel door de tekst, ofwel door de persoon ons erg aanspreken. We houden jullie zeker op de hoogte, maar als je een goede suggestie hebt voor een alternatief huwelijksliedje, dan mag je het ons gerust laten weten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten