maandag 3 mei 2010

Duitse Huwelijksdansen

Ik geef het grif toe: ik kan niet dansen. Ok, op 'Smells like Teen Spirit' kan ik wel een beetje pogo-en en ook met wat steviger werk ben ik altijd wel te vinden voor een slam dance of headbang setje. Maar klassieke dansen: nee, daar heb ik noch de stijl, noch het rimte voor. En nu ik ga trouwen is dat wel een beetje problematisch, want traditioneel wordt er op zo'n huwelijk gedanst. De openingssong hebben we al gevonden maar bij een song hoort ook een dans.

Gelukkig zijn er een aantal Duitse websites waar je hulp kan vinden. Niet alleen zijn er videos en kaarten die alle danspasjes rustig kan bekijken. Maar wat ook erg handig is: je kan kijken welke soort dans bij welk liedje past. Gewoon de naam van het lied intikken in de zoekmachine van Tanzmusik-Online en je krijgt dadelijk de naam van de dans en de moeilijkheidsgraad.

En zo blijkt dus dat je wel degelijk op Smells Like Teen Spirit van Nirvana kan dansen (een cha cha cha) maar dat het niet makkelijk is :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten