maandag 8 februari 2010

Win hier 100 miljoen!


In de kranten wordt er heel wat aandacht besteed aan lottowinnaars. Je hebt het waarschijnlijk ook wel gelezen, die pot van 100 miljoen euro die te wachten staat op de gelukkige winnaar bij Euromillions. Ik denk dat iedereen wel eens droomt van 6 juiste cijfertjes aan te kruisen op het lottoformulier. Soms denk ik aan alles wat ik zou doen met 10 miljoen, en andere dagen ben ik wat realistischer en vraag ik me af of ik van de intrest op 1 miljoen zou kunnen leven.

De echte realiteit is dat de kans dat er een vliegtuig op je huis stort, groter is dan dat je de euromillions pot wint. Misschien zijn hier zelfs bollebozen die zoiets statistisch kunnen bewijzen. En toch, ik blijf maar dromen van die grote pot. Net zoals een Lotto-winnaar in Engeland die 11 miljoen euro heeft gewonnen en ALLES heeft verbrast aan hoeren, drank, drugs en feestjes. Nu is hij terug arm, leeft van de werkloosheidsuitkering, en moet zien rond te komen met 55 euro per week. Een schril contrast. Maar ongelukkig is hij niet: het feestje is gewoon gedaan.

Wel, daar wil ik ook voor tekenen. Eens goed uit de bol gaan (mag gerust met een schamele 5 miljoen hoor) en dan weer back to reality.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten