dinsdag 21 juli 2009

Kussen? Bah!

Een tijdje geleden schreef Inge over zoenen en Antoon over kussen. Ikzelf heb (ook?) al heel wat afgekust in mijn leven, gaande van Turkse mannen in Hongarije tot neuzeneuzeke doen met een Inuit in Schotland. Nu heeft Mentos (ja, de kauwgumfabrikant) een 'wetenschappelijke' studie gemaakt om na te gaan wat Belgische vrouwen vinden van kussen. Sommige van de resultaten waren logisch, maar enkele verbaasden mij toch. Hier een korte samenvatting:

  1. Walen kussen meer, beginnen er vroeger aan en zoenen ook meer verschillende personen.
    Nu is dat geen grote verrassing, want op de bus zie ik zelfs (Franstalige) jongens elkaar kussen. Dat zal in Vlaanderen zeker een stukje minder zijn (en in Nederland?)

  2. 1 op 4 vrouwen heeft al een andere vrouw gekust.
    Waarschijnlijk bedoelen ze hier tongzoenen of zo, want ik kan me niet inbeelden dat slechts 25% van alle vrouwen een andere vrouw heeft gekust. Dat lijkt me toch niet zo ongewoon?

  3. Vlaamse vrouwen zouden graag Roel Vanderstukken willen kussen, gevolgd door Koen de Bouw en Koen Wauters.
    Wie is Roel Vanderstukken vraag ik mij spontaan af, maar voor de rest: laat u maar gaan.

  4. Meer dan 1 op 10 vrouwen houdt niet van tongzoenen.
    Tja, smaken verschillen, maar zeg nu eerlijk, is er iets opwindender dan te tongzoenen met iemand met een frisse adem die je het hoofd op hol doet slaan? Misschien is dat het probleem van die 12% vrouwen: dat hun partner uit zijn bek stinkt of dat ze hem gewoon niet graag zien.


Kussen is gezond, heb ik me laten vertellen, en daarom doe ik het dan ook graag. En u? Bent u ook een kusbeest?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten