dinsdag 21 juli 2009

Grote fotowedstrijd Frankrijk

Claudia en ik nemen deel aan een fotowedstrijd in verband met Frankrijk. Zoals altijd zijn het waarschijnlijk niet de besten die winnen, maar zij die de meeste stemmen kunnen ronselen. En om stemmen bedelen is nu helemaal niet leuk, ik merk dat er op andere forums en blogs vaak schaamteloos aan gesmeek wordt gedaan, waarbij je dan elke week nog een keertje gebombardeerd wordt met "Heb je deze week al voor mij gestemd?"

Bij de Franse fotowedstrijd hebben ze geprobeerd om dit smeken wat te beperken (maar niet teveel natuurlijk, want zij willen ook veel bezoekers krijgen). De 10 foto's die per categorie de meeste stemmen krijgen, zullen door een professionele jury beoordeeld worden. En dan wordt het plots toch een (klein) stukje eerlijker. Want stel dat er een paar van die ronselaars bij de top 10 zitten, dan is de kans al iets realistischer dat deze toch niet winnen omdat de jury kijkt naar de beste foto's. Om maar een voorbeeld te geven: iemand van een prijzenforum had een foto ingestuurd van haar Duitse Scheper. Echt waar. Wat er aan een Duitse Herdershond "Frans" is, dat weet ik ook niet. Misschien was de foto wel genomen in Frankrijk, maar aan het landschap te zien kon het ook in mijn achtertuin zijn.

Dus... Claudia en ik staan momenteel met een paar van onze foto's in de top 10. De wedstrijd loopt nog tot het einde van het jaar en er kan nog heel wat gebeuren. Als jullie dus de foto's leuk vinden, zouden we het waarderen als je een stem zou willen uitbrengen. En niets houdt je tegen om ook je beste Frankrijkfoto's op te laden, en mee te spelen.

Hoe je kan stemmen? Ten eerste moet je je registreren bij de Franceguide Fotowedstrijd. Je krijgt 3 stemmen die je moet verdelen (je kan er meer krijgen als je vrienden uitnodigt). Claudia's foto's (4 stuks) staan onder de gebruikersnaam "claudiaab". Die van mij (eveneens 4) staan onder "thorgal67".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten