donderdag 8 april 2010

Waarom komen er geen nomi's bij op Yunomi?

Op de website van Yunomi (Unilever) kan je punten (nomi's) verzamelen en die dan omruilen voor producten van Unilever. Maar op de website merk je dat heel wat mensen niet zo tevreden zijn over het puntensysteem.

Yunomi geeft namelijk punten (Nomi's) die je dan kan omwisselen voor producten van Unilever. De transparantie van het toekennen van deze punten is echter bedroevend en veel negatieve reacties hebben te maken met het niet toekennen van Nomi's.

Na het bestuderen gedurende 3 maanden van de werking van het puntensysteem, hebben wij de volgende logica ontdekt achter de toekenning van Nomi's:

Basis Puntenverdeling:

- Plaatsen van een reactie op een artikel : +10
- Bezoek aan de website : +5
- Posten van een recept : +10
- Invoeren van een Productcode : +20 (altijd)
- Deelnemen aan een chatsessie (met minstens een aantal zinnen : +10
- Spelletje spelen : +5
- deelnemen aan een actie (bijvoorbeeld een spel van Solo spelen : +15
- beantwoorden van een vraag over jezelf : +15
- zelf schrijven van een artikel : +25

Speciale gevallen

Opgepast, het is niet omdat er hierboven staat dat je 10 punten krijgt bij het plaatsen van een recept, dat je ook daadwerkelijk deze punten zal krijgen. Alles hangt af van de datum waarop je je ingeschreven hebt bij Yunomi. Stel je voor dat je je inschrijft op 17 september, dan zal vanaf nu jouw nieuwe "maand" beginnen op de 17de van elke maand. Je kan namelijk maar een beperkt aantal punten verzamelen per maand, én een bepaald aantal punten verdienen per week.

Per maand kan je (ongeveer) 300 punten sparen, ruimschoots genoeg om voor het kwartaalcadeau te sparen (750 of 500 punten, afhankelijk van het kwartaal). En per week is het totaal aantal te verdienen punten ongeveer 200. Dit betekent dat als je in je eerste week al 200 punten verdient, je moet wachten tot de volgende week om nog punten bij te krijgen.
Hetzelfde geldt als je na 10 dagen al 300 punten hebt. Dan zal je geen punten meer bijverdienen bij de normale acties (zoals het schrijven van een artikel of het plaatsen van een recept), maar enkel nog met het invullen van een productcode bijvoorbeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten